سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

 

این نرم‌افزار یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌های نرم‌افزاری در شاخه نرم‌افزارهای فیلم‌برداری و عکس‌برداری با کیفیت بالا است. شما می‌توانید با نصب این نرم‌افزار به امکانات بسیار متنوعی در زمینه ضبط حرفه‌ای، ویرایش بسیار پیشرفته و در نهایت انتشار حرفه‌ای دست پیدا کنید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با این روند پیشرفت تکنولوژی در چند سال آینده دیگر دانش‌آموزان مدارس به دنبال خرید دفتر و کتاب نخواهند بود و درون کیف مدرسه آن‌ها فقط یک رایانه همراه خواهد بود. دفتر و کتاب‌ها دیجیتال می‌شوند و در این جهان مدرن اگر دوست دارید که از دیگران عقب نمانید، باید کم‌کم با تغییرات موجود سازگار شوید.

همان‌طور که همه می‌بینیم در حال حاضر بیشتر از گذشته از سی‌دی‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی استفاده می‌شود. شاید شما هم دوست داشته باشید که آن‌چه را که در آن مهارت دارید، در قالب یک نرم‌افزار آموزشی در اختیار دیگران قرار دهید. در این صورت شما برای ساخت یک محصول آموزشی دیجیتال به یک نرم‌افزار احتیاج خواهید داشت. در این مطلب به شما نرم‌افزاری را معرفی خواهیم کرد که بتوانید با کمک آن به آسانی محصولی آموزشی الکترونیک برای خود بسازید.

این نرم‌افزار AutoPlay Media Studio، نام دارد. این نرم‌افزار بیش از هر چیزی برای آموزش‌های الکترونیک نرم‌افزارهای کاربردی رایانه استفاده می‌شود. با کمک آن شما قادر خواهید بود که به راحتی از صفحه‌نمایش رایانه‌تان فیلم‌برداری کنید.

این نرم‌افزار یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌های نرم‌افزاری در شاخه نرم‌افزارهای فیلم‌برداری و عکس‌برداری با کیفیت بالا است. شما می‌توانید با نصب این نرم‌افزار به امکانات بسیار متنوعی در زمینه ضبط حرفه‌ای، ویرایش بسیار پیشرفته و در نهایت انتشار حرفه‌ای دست پیدا کنید.

با این اوصاف اگر که شما فقط از این نرم‌افزار برای تولید فیلم آموزشی مورد نظرتان استفاده کنید. در این صورت به هیچ نرم‌افزار یا امکانات جانبی دیگری احتیاج نخواهید داشت و می‌توانید اطمینان داشته باشید که همین نرم‌افزار به تنهایی کلیه نیازهای شما را پاسخ خواهد داد. شاید یکی دیگر از احتیاجاتی که در همین شاخه تولید نرم‌افزارهای آموزشی الکترونیکی مورد نیاز می‌باشد، امکان به وجود آوردن قابلیتی است که بتوان به آسانی با استفاده از آن آزمون الکترونیک هم تولید کرد.

شما با استفاده از این نرم‌افزار به سادگی هر چه تمام می‌توانید برای خود آزمون الکترونیک هم خلق کنید. در بخش ضبط تصاویر این نرم‌افزار این امکان را در اختیار شما قرار دارد که کوچک‌ترین تصویر و حرکت روی صفحه‌نمایش مانیتور را ضبط کنید.

همچنین شما می‌توانید تصاویر ویدئویی وب‌کم را نیز با کیفیت عالی در اینترنت ضبط کنید. علاوه بر این موارد این نرم‌افزار صدای شما را هم با بالاترین کیفیت ممکن و با نویز بسیار کم ضبط خواهد کرد. تمامی حرکت‌ها و کلیک‌های ماوس و کلیدهای صفحه‌کلید نیز با استفاده از این نرم‌افزار ضبط خواهند شد.

در قسمت ویرایش هم این امکان برای کاربر وجود دارد که هر گونه افکتی را که دوست دارد از افکت‌های موجود در نرم‌افزار انتخاب کرده و به تصاویر ضبط شده ویدئویی خود اضافه کند. همچنین می‌توان در بخش ویرایش از امکان بریدن، چسباندن یا میکس‌کردن تصاویر مختلف هم استفاده کرد.

در نهایت در بخش انتشار این نرم‌افزار شما می‌توانید پروژه‌ای را که تولید کرده‌اید، به صورت یک فایل exe درآورده و بدون احتیاج به نرم‌افزار دیگری آن را در هر محیطی اجرا کنید. شما می‌توانید این نرم‌افزار را از اینجا دریافت کنید.


  
مبلغ قبض تلفن همراهتان سر به فلک کشیده و وقتی با عصبانیت به این کابوس کاغذی نگاهی می‌اندازید، میزان مصرف اینترنت، برق از سرتان می‌پراند. ولی شما که این همه از اینترنت سیمکارت‌تان استفاده نکرده‌اید.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،بسیاری از برنامه‌های اندرویدی از قابلیت به‌روزرسانی خودکار پشتیبانی می‌کنند و برخی دیگر همچون ابزار مدیریت ایمیل یا برنامه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت برای بررسی رخدادهای جدید در سرویس کاربری شما اتصالات موقت و کوتاهی را به دفعات با سرورهای خود برقرار می‌کنند. این قبیل به‌روزرسانی‌ها و تکرار ارتباطات کوتاه مدت موجب می‌شود طی مدت یک ماه، پهنای باند محاسبه شده با پهنای باند مصرف شده اختلاف چشمگیری داشته باشد.

 

برای کنترل این ارتباطات و اعمال محدودیت در آنها یا غیرفعال‌کردن همه آنها، می‌توانید از این روش‌ها کمک بگیرید.

1‌ـ‌ به‌روزرسانی فقط با شبکه‌های بی‌سیم: بسیاری از برنامه‌های اندرویدی از قابلیت به‌روزرسانی خودکار پشتیبانی می‌کنند و این قابلیت یکی از مهم‌ترین دلایل مصرف پنهای باند در تلفن‌های همراه اندرویدی به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید با اعمال تغییراتی در تنظیمات دستگاه اندرویدی خود، عملیات به‌روزرسانی توسط ارتباط اینترنتی شبکه تلفن همراه را غیرفعال کرده و فقط در صورت موجود بودن ارتباط اینترنتی با شبکه‌های بی‌سیم اجرای این عملیات را فعال کنید. برای انجام این کار باید طبق این مراحل عمل کنید:

‌ـ‌ از فهرست برنامه‌ها Play Store را اجرا کنید.

‌ـ‌ دکمه منو را از روی دستگاه تلفن همراه خود فشار داده و Settings را انتخاب کنید.

‌ـ‌ وضعیت گزینه Update over Wi-Fi only را به حالت On تغییر دهید.

2‌ـ‌ اعمال محدودیت و ممانعت از ارتباط: همان‌طور که اشاره کردیم گاهی اوقات نرم‌‌افزارهای مختلف با برقراری ارتباطات پنهانی و پشت‌پرده، به مصرف پهنای باند اینترنتی در تلفن همراه شما می‌پردازند. برای جلوگیری از این ارتباطات پنهانی سه روش وجود دارد: ممنوعیت برای همه نرم‌افزارها، ممنوعیت برای هریک از نرم‌افزارها به‌طور جداگانه و اعمال محدودیت و ممنوعیت باتوجه به تنظیمات هریک از نرم‌افزارها. شرح کامل هریک از این روش‌ها عبارت است از:

‌ـ‌ ممنوعیت برای همه نرم‌افزارها: شما می‌توانید برقراری ارتباطات پنهان در همه نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم‌عامل اندروید را ممنوع کنید. با انجام این کار ممکن است برخی ارتباطات که کارایی سودمندی برای شما دارند نیز از کار بیفتد، اما با طی مراحلی ساده و بدون دردسر می‌توانید مصرف پهنای باند تلفن همراه خود را بشدت کاهش دهید.

برای فعال‌کردن این قابلیت روی ابزار Settings کلیک کنید. Wireless & Networks را انتخاب کنید و در نهایت به بخش Data Usage وارد شوید. حالا کلید منو را از روی تلفن همراه خود فشار داده و علامت چک‌مارک کنار عبارت Restrict background data را فعال کنید.

‌ـ‌ ممنوعیت برای هریک از نرم‌افزارها به‌طور جداگانه: چنانچه قصد ندارید ارتباطات اینترنتی همه برنامه‌ها را غیرفعال کنید و فقط می‌خواهید در برخی برنامه‌ها این تغییرات اعمال شود ‌باید این‌گونه عمل کنید:

همچون روش فوق به بخش Data Usage وارد شده و در ادامه روی هریک از نرم‌افزارهای موجود فشار دهید تا اطلاعات کامل‌تری از پهنای باند مصرفی توسط آن نرم‌افزار در اختیار شما قرار بگیرد. در صفحه مربوط به اطلاعات هریک از نرم‌افزارها گزینه‌ای با عنوان Restrict background data قابل مشاهده است. شما می‌توانید با فعال‌کردن علامت چک‌مارک کنار این گزینه، برقراری ارتباط پنهان با اینترنت را برای این برنامه ممنوع کنید. با‌به‌کارگیری این روش می‌توانید فقط برنامه‌هایی را که بیشترین مصرف اینترنت را به خود اختصاص می‌دهند در فهرست برنامه‌های ممنوع قرار دهید.

‌ـ‌ محدودیت و ممنوعیت باتوجه به تنظیمات هریک از نرم‌افزارها: گاهی اوقات برنامه‌هایی روی سیستم‌عامل اندروید شما نصب می‌شود که نیازی به غیرفعال‌کردن دائم آنها وجود ندارد. برخی نرم‌افزارها همچون فیس‌بوک به شما این امکان را می‌دهد تا بدون غیرفعال‌کردن قابلیت برقراری ارتباط با اینترنت، با کاهش تعداد ارتباطات برای بررسی تغییرات و رخدادهای جدید در سرویس کاربری فیس‌بوک شما (افزایش بازه زمانی اتصال به سرور)، مصرف پهنای باند را کاهش داده و ارتباط نرم‌افزار شما با اینترنت نیز برقرار باشد.

توجه داشته باشید که همه نرم‌افزارها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.


  
اخبار شبکه
از تلفنبانک استفاده نکنید
 بانکی دات آی آر - بانک ها طی سال های اخیر با تبلیغات گسترده از راه اندازی و گسترش خدمات تلفنبانک شان خبر می دهند و اعلام می کنند جهت ارائه خدمات بانکی اعم از اطلاع از مانده حساب ، گردش حساب و پرداخت قبوض خدماتی و کاهش مدت انتظار در شعب بانک و سفرهای درون شهری اقدام به راه اندازی سیستم تلفنبانک نموداند اما هیچ اشاره ای به خطرات استفاده از این سیستم نمی کنند.
توجیه بانک ها هم این است که از آنجایی که همه بانک ها این سیستم را راه اندازی کرده اند و برخی سازمان های دولتی هم ساختاری شبیه به آن را راه اندازی کرده اند حتما امن است!!
 
اخطار!
در طی کلیه مراحل استفاده شما از تلفنبانک و اعلام کد های امنیتی به مخابرات و پس از آن به بانک امکان نصب دستگاه شنود وجود دارد. به این ترتیب سارقان و هکر ها با کمک دستگاه های بسیار ساده و بعضا ارزان قیمت می توانند اطلاعات و رموز شما را سرقت کنند و بعد از آن هم حسابتان را خالی کنند یا حداقل همیشه از موجودی شما آگاه باشند.
 
 این فرایند چطور امکان پذیر است؟
 
فرضیه اول
سیستم بیش از 90 درصد تلفن های موجود در کشور اعم از خانگی و تجاری آنالوگ می باشد به این معنی که از طریق دو سیم مسی از محل اشتراک، مشترک به مخابرات متصل می شود. اگر هر مکانی در این مسیر یک دستگاه شنود ساده (caller ID)که در اغلب فروشگاه های لوازم الکتریکی موجود است نصب شود به راحتی میتوان رمزها را دزدید.   
به فرض اینکه شما یک فرد شناخته شده بازاری باشید و هر روز پیش از ظهر اطلاعات حسابتان را چک کنید هر کس از این موضوع مطلع باشد از همسایه ها گرفته تا ماموران مخابرات می توانند اطلاعات شما را سرقت کنند!!
اگر هنگام وارد کردن رمز خود در سیستم تلفنبانک دقت کرده باشید با فشردن هر کلید صدای خاصی به گوش می رسد  که این به معنی آن است که عددها به این ترتیب رمز گذاری شده و به سیستم بانک ارسال می شود.
به این ترتیب حتی لازم نیست فرد سارق تماس های شما را شنود کند اگر به هرطریقی بتواند آنها را ضبط کند از طریق یک سیستم رایانه ای می تواند به رمز ها دست پیدا کند.
اگر جزو اندک کاربران تلفن های دیجیتال هم هستید چندان خیالتان راحت نباشد چرا که هر فردی با کوچکترین اطلاعات فنی قادر است  با حضور در مسیر انتقال، اطلاعات شما را هک کند
  
 فرضیه دوم
فرض دیگری هم وجود دارد. البته اغلب بانک ها برای پیشگیری از چنین سرقت هایی تمهیداتی اندیشیده اند اما این به معنای غیر ممکن بودن این فرضیه نیست.
به این ترتیب که اگر فردی به هرطریقی به خطوط بانک ها دسترسی پیدا کند قادر خواهد بود ظرف مدت بسیار کوتاهی کلیه اطلاعات مشتریان آن بانک راسرقت کند.
 
 فرضیه سوم
سیستم مخابرات برای نگهداری چنین اطلاعات حساسی طراحی نشده  به این ترتیب مخابرات و سالن های دستگاه  به شدت آسیب پذیر بوده و امکان سرقت اطلاعات از آنها بسیار بالاست.
شرکت مخابرات هم به هیچ کس چه مشترکانش و چه بانک ها تضمین نداده که محافظ اطلاعاتشان باشد و هیچ گونه سرقتی از این طریق صورت نخواهد گرفت.
 
 
بنابراین توصیه اکید کارشناسان بانکی این است که تا حد امکان از تلفنبانک ها کمتر استفاده کنید,یا اصلا استفاده نکنید.باارسال این مطلب به دوستانتان آنها را از خطراتی که در کمین آنهاست آگاه کنید.

  
شادمانی را در درون خود دریابیم

لازم نیست ثابت شود که بیشتر انسان‌ها و شاید همهء آنان می‌خواهند شاد باشند. اگرچه گاهی گفته می‌شود که مفهوم شادی، مبهم و اسرارآمیز است، اما واضح است که بیشتر مردم به‌خوبی می‌دانند شادی چیست. در زمینه‌یابی‌ها، مردم ”‌شاید“ را عبارت از بودن در حالت خوشحالی و سرور یا دیگر هیجان‌های مثبت و یا راضی بودن از زندگی خود دانسته‌اند.

خشنودی“ یکی از اجزاء شادی است. لذت، بخش هیجانی و خشنودی، بخش شناختی شادی محسوب می‌شود. در برخی از موارد، ”‌خشنودی“ همبستگی بالائی با ویژگی‌های عینی زندگی افراد ندارد. برای نمونه، درآمد بالا، تأثیر بسیار بالائی در خشنودی ندارد. مهم‌ترین بعدهای خشنودی از نظر مردم عبارت‌اند از: زندگی درون خانواده، ثروت، استانداردهای زندگی و استانداردهای اجتماعی، ارتباط‌های اجتماعی، مسکن، بهداشت، سلامتی و کار.

تحقیقات نشان داده است که شادی ،صرفنظر ازچگونگی کسب آن می تواند سلامت جسمانی را بهبود بخشد . افرادی که شاد هستند احساس امنیت بیشتری می کنند ، آسان تر تصمیم می گیرند ، دارای روحیة مشارکتی بیشتری هستند و نسبت به کسانی که با آنها زندگی می کنند بیشتر احساس رضایت می کنند . شادی فعالیت فرد را بر می انگیزد ، برآگاهی او می افزاید ، خلاقیت وی را تقویت می کند و ایجاد روابط اجتماعی را تسهیل می کند .

شادی ،صرفنظر ازچگونگی کسب آن می تواند سلامت جسمانی را بهبود بخشد . افرادی که شاد هستند احساس امنیت بیشتری می کنند ، آسان تر تصمیم می گیرند ، دارای روحیة مشارکتی بیشتری هستند و نسبت به کسانی که با آنها زندگی می کنند بیشتر احساس رضایت می کنند . شادی فعالیت فرد را بر می انگیزد ، برآگاهی او می افزاید ، خلاقیت وی را تقویت می کند و ایجاد روابط اجتماعی را تسهیل می کند .

 

شادی همچنین مشارکت سیاسی را رونق می بخشد و موجب حفظ سلامتی و تا حدودی طول عمر افراد می شود . ازسوی دیگرشادی نقطه مقابل افسردگی است. پژوهشهای زیادی نشان داده اند که افسردگی با ضعف سیستم ایمنی بدن ارتباط دارد .لذا فقدان افسردگی ضعف سیستم ایمنی بدن را از بین می بردو وجود خلق مثبت و نشاط بر عملکرد بهتر دستگاه ایمنی بدن می افزاید .

شادی و نشاط در سلامت ، پویایی و تحرک جامعه و مدارس نقشی خطیر و با اهمیت دارد زیرا از یک طرف در کاهش افسردگی و اضطراب دانش آموزان و از اثر علاقه مندی ایشان به مدرسه و تحصیل م?ثر است و ازسوی دیگر ، ضمن تقویت عزت نفس ، احساس امنیت ،کاهش ضعف ایمنی بدن و بهبود سلامت جسمانی وروانی فرد ، فرایند تصمیم گیری را سرعت بخشیده و روحیه مشارکتی ایجاد می کند و احساس رضایت فرد از زندگی را افزایش می دهد. شادمانی حسد را از میان می برد و زندگی را دلپذیر تر می سازد. فقدان شادی و نشاط نیز در جامعه نتایج بسیاری به دنبال دارد که از آن جمله می توان به افسردگی ، بدبینی ، ارزیابی منفی رویدادها ، بی علاقه گی به کار و فقدان وجدان کاری ،اعتیاد به مواد مخدر، ناهنجاریهای اجتماعی ، رواج خشونت و... گردد.

کتاب  «شادمانی را در درون خود دریابیم» راهنمایی است برای کشف راز شادمانی و شاد بودن . کتاب حاضر شامل

 

آموزه های خردمندانه می باشد و به شما می آموزد در طول سال های باقی مانده عمرتان از سلامت روحی خود و شادمانی مراقبت کنید.


  
طلاب و روحانیون دو رسالت مهم بر دوش دارند، خودسازی و دستگیری معنوی مردم . ما نمی توانیم در برابر کج روی مردم بویژه جوانان بی تفاوت باشیم . باید تمام تلاش خود را برای دور نمودن جوانان از فساد و فحشا به کار بندیم.

طلبگی شغل نیست. طلبگی ره سپار شدن در دیار عشق و عاشقی است. طلبگی یعنی دوست داشتن مردم و  مهم بودن سرنوشت آنان.

طلبه خود را در برابر کج روی ها و بداندیشی های مردم مسئول می داند چرا که طلبه ادامه دهنده راه پیامبر است و همانند پیامبر دلسوز و خیرخواه مردم است.

 

در روزگار ما کم نیستند جوانانی که خود را گرفتار باتلاق فساد و فحشا نموده اند و دست خود را به نشانه یاری جویی بلند نموده اند اما متاسفانه زیاد نیستند طلاب و روحانیونی که دست گیر آنان شوند.

اگر ما به عنوان یک طلبه نتوانیم راه را به جوانان گم کرده ره نشان دهیم و آنان را وارد راه مستقیم سازیم،نتوانسته ایم به رسالت طلبگی خود عمل کنیم .

 

عمری است بر سر سفره پر خیر و برکت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نشسته ایم و تمام وجودمان مدیون عنایت و لطف بی بدیل آقاست، حال اگر نخواهیم به رسالت خویش به شایستگی عمل کنیم آیا مصداق نمک خوردن و نمکدان شکستن نیست؟!

 

کافی است نیت خود را خالص کنیم و عاشقانه با جوانان صحبت نماییم آن گاه می توانیم بسیاری از جوانان که در تار تنید شده عنکبوت های ماهواره ای گرفتار آمده اند را جانی تازه بخشیم.

 

برای اثبات سخن خویش بهتر است به این خاطره نقل شده از حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، در کتاب«معاشرت» که از تألیفات او است توجه نمایید:

در محل زندگیم در تهران جوانى را می‌شناختم که از هیچ فسادى چون قمار و مشروب و رابطه نامشروع و پایمال کردن حق مردم امتناع نداشت و در میان آشنایان او نیز کسى نبود که بتواند او را از منجلاب فساد نجات دهد .

 

روزى براى دیدن و زیارت مردى م?من که فوق‌العاده به او علاقه داشتم ، رفتم ؛ مردى که از اوصاف حمیده و حالات کریمه برخوردار بود و براى مردم منبعى از خیر و کلیدى براى حلّ مشکلات بود ، آن جوان در حالى که سر به زیر داشت و معلوم بود آتش طغیانش فرو نشسته و در حدى به آداب دیانت و اخلاق انسانى آراسته شده ، نزد او بود ، از گفتگویش با آن مرد نشان می‌داد که تغییر حال داده و از راه شیطنت به جاده هدایت قدم نهاده است و از جاده انحراف به صراط مستقیم وارد شده است .

 

با دیدن وضع او برایم مسلّم شد که نَفَسى الهى و دمى عیسوى قلب مرده او را زنده کرده و به راه خدا هدایتش نموده و او را از چاه هلاکت به درآورده و از منجلاب فساد نجات داده است .

 

از او پرسیدم چه پیش آمدى اتفاق افتاده و چه حادثه اى زیبا رخ داده که از شیطان و شیطنت بریدى و به حق و حق پرستان پیوستى ؟

گفت : شب جمعه اى مست و لا یعقل از کاباره اى به خانه می‌رفتم ، در مسیر راه بر اثر خوردن زیاد مشروب و مستى بیش از اندازه کنار پیاده روىِ خیابان به زمین افتادم هوا گرگ و میش بود ، کم کم داشتم از مستى و بیهوشى خارج می‌شدم ، دیده باز کردم ، دیدم روحانى با محبّتى سرم را به دامن گرفته و مرا نوازش می‌کند ، از من خواست بپا خیزم و همراه او به مسجدى که نماز می‌خواند و هر صبح جمعه دعاى ندبه داشت بروم .

 

با شرمسارى و خجالت به او گفتم با این حال و وضعى که دارم مناسب مسجد نیستم !

گفت : اتفاقاً با همین وضع ، مناسب مسجدى ! با اصرار مرا به مسجد رفتن حاضر کرد ، دست در دستم نهاد و مرا به مسجد برد ، با محبت از من خواست وضو بگیرم و نماز بخوانم ، پس از نماز مرا به دفتر مسجد برد و با دست خود برایم صبحانه آورد و از من خواست از سفره امام زمان تناول کنم شاید فضاى مسجد و نمازى که خواندم و لقمه اى که خوردم مرا درمان کند و به راه هدایت رهنمون شوم و سزاوار رحمت حق گردم .

 

« یَا أیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْکُم مَوْعِظَةٌ مِن رَبِّکُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِى الصُّدُورِ وَهُدىً وَرَحْمَةٌ لِلْمُ?ْمِنِینَ؛

اى مردم! یقیناً از سوى پروردگارتان براى شما پند و موعظه اى آمده ، و شفا است براى آنچه از بیماری‌های اعتقادى و اخلاقى در سینه‌هاست ، و سراسر هدایت و رحمتى است براى م?منان».

بر اثر دلسوزى و هدایت آن روحانى وارسته ، از انحراف نجات پیدا کردم و به راه خدا آمدم و با دخترى م?من ازدواج کردم و از هدایتم و زندگیم در سایه لطف خدا و هم‌نشینی و رفاقت با آن روحانى دلسوز کاملاً راضى هستم.


  
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :8
کل بازدید : 31343
کل یاداشته ها : 45


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ