سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شادمانی را در درون خود دریابیم

لازم نیست ثابت شود که بیشتر انسان‌ها و شاید همهء آنان می‌خواهند شاد باشند. اگرچه گاهی گفته می‌شود که مفهوم شادی، مبهم و اسرارآمیز است، اما واضح است که بیشتر مردم به‌خوبی می‌دانند شادی چیست. در زمینه‌یابی‌ها، مردم ”‌شاید“ را عبارت از بودن در حالت خوشحالی و سرور یا دیگر هیجان‌های مثبت و یا راضی بودن از زندگی خود دانسته‌اند.

خشنودی“ یکی از اجزاء شادی است. لذت، بخش هیجانی و خشنودی، بخش شناختی شادی محسوب می‌شود. در برخی از موارد، ”‌خشنودی“ همبستگی بالائی با ویژگی‌های عینی زندگی افراد ندارد. برای نمونه، درآمد بالا، تأثیر بسیار بالائی در خشنودی ندارد. مهم‌ترین بعدهای خشنودی از نظر مردم عبارت‌اند از: زندگی درون خانواده، ثروت، استانداردهای زندگی و استانداردهای اجتماعی، ارتباط‌های اجتماعی، مسکن، بهداشت، سلامتی و کار.

تحقیقات نشان داده است که شادی ،صرفنظر ازچگونگی کسب آن می تواند سلامت جسمانی را بهبود بخشد . افرادی که شاد هستند احساس امنیت بیشتری می کنند ، آسان تر تصمیم می گیرند ، دارای روحیة مشارکتی بیشتری هستند و نسبت به کسانی که با آنها زندگی می کنند بیشتر احساس رضایت می کنند . شادی فعالیت فرد را بر می انگیزد ، برآگاهی او می افزاید ، خلاقیت وی را تقویت می کند و ایجاد روابط اجتماعی را تسهیل می کند .

شادی ،صرفنظر ازچگونگی کسب آن می تواند سلامت جسمانی را بهبود بخشد . افرادی که شاد هستند احساس امنیت بیشتری می کنند ، آسان تر تصمیم می گیرند ، دارای روحیة مشارکتی بیشتری هستند و نسبت به کسانی که با آنها زندگی می کنند بیشتر احساس رضایت می کنند . شادی فعالیت فرد را بر می انگیزد ، برآگاهی او می افزاید ، خلاقیت وی را تقویت می کند و ایجاد روابط اجتماعی را تسهیل می کند .

 

شادی همچنین مشارکت سیاسی را رونق می بخشد و موجب حفظ سلامتی و تا حدودی طول عمر افراد می شود . ازسوی دیگرشادی نقطه مقابل افسردگی است. پژوهشهای زیادی نشان داده اند که افسردگی با ضعف سیستم ایمنی بدن ارتباط دارد .لذا فقدان افسردگی ضعف سیستم ایمنی بدن را از بین می بردو وجود خلق مثبت و نشاط بر عملکرد بهتر دستگاه ایمنی بدن می افزاید .

شادی و نشاط در سلامت ، پویایی و تحرک جامعه و مدارس نقشی خطیر و با اهمیت دارد زیرا از یک طرف در کاهش افسردگی و اضطراب دانش آموزان و از اثر علاقه مندی ایشان به مدرسه و تحصیل م?ثر است و ازسوی دیگر ، ضمن تقویت عزت نفس ، احساس امنیت ،کاهش ضعف ایمنی بدن و بهبود سلامت جسمانی وروانی فرد ، فرایند تصمیم گیری را سرعت بخشیده و روحیه مشارکتی ایجاد می کند و احساس رضایت فرد از زندگی را افزایش می دهد. شادمانی حسد را از میان می برد و زندگی را دلپذیر تر می سازد. فقدان شادی و نشاط نیز در جامعه نتایج بسیاری به دنبال دارد که از آن جمله می توان به افسردگی ، بدبینی ، ارزیابی منفی رویدادها ، بی علاقه گی به کار و فقدان وجدان کاری ،اعتیاد به مواد مخدر، ناهنجاریهای اجتماعی ، رواج خشونت و... گردد.

کتاب  «شادمانی را در درون خود دریابیم» راهنمایی است برای کشف راز شادمانی و شاد بودن . کتاب حاضر شامل

 

آموزه های خردمندانه می باشد و به شما می آموزد در طول سال های باقی مانده عمرتان از سلامت روحی خود و شادمانی مراقبت کنید.


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :18
کل بازدید : 31472
کل یاداشته ها : 45


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ