سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تا کنون حتی یک مستند علمی مطالعه شده یا پیشنهاد علمی از سوی اعضای کمیته فیلترینگ به مرکز ملی فضای مجازی ارایه نشده است.


فیلترینگ

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه بیشتر اعضای این شورا از وضعیت موجود فیلترینگ ناراضی هستند،گفت: هیچکدام از اعضای کارگروه فیلترینگ پیشنهاد جامعی در این باره به مرکز ملی فضای مجازی ارایه نکرده اند.

دکتر علیرضا شاه میرزایی افزود: به طور کلی هیچ کدام از مسئولان کشور با کلیت و لزوم انجام فیلترینگ مخالفت ندارند چرا که این امر در تمامی کشورهای جهان اجرا می شود.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: اما تا کنون حتی یک مستند علمی مطالعه شده یا پیشنهاد علمی از سوی اعضای کمیته فیلترینگ، به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اطلاعات به مرکز ملی فضای مجازی ارایه نشده است.

شاه میرزایی گفت:متاسفانه با فضای رسانه ای ایجاد شده درباره فیلترینگ چالش فیلترینگ قابل حل نیست.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: براساس اسناد موجود، اجرای پروژه فیلترینگ هوشمند وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و این وزارتخانه باید ابزار فنی برای فیلترینگ هوشمند را ارایه کند.

براساس اسناد موجود، اجرای پروژه فیلترینگ هوشمند وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و این وزارتخانه باید ابزار فنی برای فیلترینگ هوشمند را ارایه کند

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: متاسفانه در وضعیت کنونی حتی تفکیک اینترنت برای رده های سنی کمتر از 18 سال در کشور وجود ندارد و تا زمان نبود امکان فیلترینگ هوشمند در کشور دادستانی مجبور به فیلتر کردن برخی وب سایت ها می شود.

وی سابقه پروژه فیلترینگ هوشمند را قبل از ایجاد شورای مجازی دانست و گفت: پروژه فیلترینگ هوشمند در سال 89 در پژوهشگاه فضای مجازی (مرکز تحقیقات مخابرات) تعریف شده بود.

محمد حسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی پیشتر درباره دستور جلسات این شورا در خصوص فیلترینگ گفته بود که قرار است موضوع فیلترینگ در جلسات آتی این شورا مطرح شود.


  

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت از مهلت یک ماهه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شرکت برای ارایه چارچوبی مدون به منظور افزایش و ارتقای سرعت و کیفیت اینترنت خبر داده است.


اینترنت

در حالی که وزیر ارشاد با انتقاد شدید از عقب‌ماندگی تکنولوژی در کشور و رشد نکردن فرهنگ‌ها در این عرصه، پارازیت و مسدود کردن برخی شبکه‌های اجتماعی را راهگشا نمی‌داند و همانند یک کارشناس IT در حوزه ارتباطات حرف دل کاربران را می‌زند و در صحبت‌هایش با اشاره به اینکه ما در کشور با هر پدیده نو و تازه‌ای ابتدا مخالفت می‌کنیم بعد که آن پدیده بر ما غلبه کرد آن را می‌پذیریم به همین دلیل در این حوزه‌ها همیشه 20 سال از دنیا عقب‌تریم، زنگ خطری را به صدا درمی‌آورد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید پیشتر از اینها آن را به صدا درمی‌آورد.

به گزارش جهان صنعت، هرچند وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث فیلترینگ واتس آپ با جدیت از مواضع خود و دولت درخصوص مخالفت با فیلترینگ این اپلیکیشن دفاع کرد و با پافشاری دولت و شخص وزیر ارتباطات واتس‌آپ فیلتر نشد ولی این مساله می‌تواند یکی از نقاط قوت از دید کاربران باشد اما این انتظار وجود دارد که وزیر ارتباطات نیز با جدیت و پافشاری برخی از مشکلات اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را نیز همانند واتس‌آپ حل کند.

حال با توجه به صحبت‌های وزیر ارشاد گویی تلنگری به وزارت ارتباطات وارد شده است و معاون شرکت ارتباطات زیرساخت از مهلت یک ماهه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شرکت برای ارایه چارچوبی مدون به منظور افزایش و ارتقای سرعت و کیفیت اینترنت خبر داده است.

در این الزام از شرکت ارتباطات زیرساخت خواسته شده تا کیفیت سرویس اینترنت را بررسی و راه‌های افزایش کیفیت سرویس را استخراج کند تا کیفیت و سرعت اینترنت ارتقا یابد

حسن کریمی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال افزایش سرعت اینترنت است، اظهار داشت: این وزارتخانه برای تدوین چارچوب‌های لازم در جهت ارتقای سرویس اینترنت یک ماه به شرکت ارتباطات زیرساخت زمان داده که از این مهلت، یک هفته نیز گذشته است.وی با اشاره به اقداماتی که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، برای اجرای این دستور انجام شده است، گفت: ما جلساتی با شرکت‌های اینترنتی- PAP‌ها، شرکت مخابرات ایران، شرکت‌های مخابرات استانی، اپراتورهای موبایل و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ترتیب داده‌ایم و در حال پیگیری موضوع هستیم.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در این جلسات وظایف هر مجموعه برای ارتقای سرویس اینترنت به صورت شفاف مشخص خواهد شد، ادامه داد: کیفیت و سرعت اینترنت چیزی نیست که تنها یک شرکت بتواند پاسخگوی آن باشد و فاکتورهای مختلفی در این زمینه وجود دارد بر این اساس قصد داریم در این جلسات، تمامی جوانب را بررسی کرده و بتوانیم به زودی با ارایه راه‌حل، شاهد تاثیر در کیفیت شبکه اینترنت برای دسترسی کاربران باشیم.

کریمی با اشاره به الزامی که از سوی وزیر ارتباطات برای ارتقای اینترنت به زیرساخت داده شده است، خاطرنشان کرد: در این الزام از شرکت ارتباطات زیرساخت خواسته شده تا کیفیت سرویس اینترنت را بررسی و راه‌های افزایش کیفیت سرویس را استخراج کند تا کیفیت و سرعت اینترنت ارتقا یابد.

وی گفت: در این راستا شرکت ارتباطات زیرساخت با درنظر گرفتن شرایط فعلی، مجددا وظایف هر شرکت ارایه‌دهنده سرویس را در چارچوب امروزی اینترنت تبیین می‌کند و به زودی نتایج این جلسات رسانه‌ای خواهد شد.

اینترنت

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه هم‌اکنون مشکلی در ظرفیت پهنای باند اینترنت وجود ندارد، افزود: از مجموع 140 گیگابیت بر ثانیه پهنای باند اینترنت حدود 25 گیگابیت پهنای باند اضافی و بدون متقاضی وجود دارد اما به دلیل عدم ارتقای سرویس، کاربران نهایی با توجه به افزایش ظرفیت پهنای باند درسرعت دسترسی به اینترنت، تغییری احساس نمی‌کنند.وی با بیان اینکه باید سرعت دسترسی کاربران به اینترنت تغییر یابد و دسترسی کاربران به سرعت‌های بالاتر ارتقا پیدا کند، ادامه داد: زمانی استفاده از اینترنت با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه مطلوب بود و حتی با اینترنت دایل آپ هم می‌شد بسیاری از صفحات اینترنتی را باز کرد اما هم‌اکنون با توجه به حجم صفحات اینترنتی به دلیل تصاویر سنگین و فایل‌های فلش، امکان دسترسی کاربر با سرعت 128 کیلوبیت با مشکلاتی روبه‌رو است و بر این اساس با تغییر شرایط دسترسی می‌توان برخی از این مشکلات را رفع کرد.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد سرعت واقعی اینترنت که کاربران ایرانی دریافت می‌کنند نیز به مهر گفت: بهترین روش برای آنکه کاربران اطمینان داشته باشند که سرعت واقعی اینترنت را دریافت می‌کنند تست سرعت اینترنت است که در این زمینه می‌توانند از سایت‌های بین‌المللی فعال کمک گرفته و سرعت اینترنت دریافتی خود را در بازه‌های مختلف شبانه‌روز چک کنند چراکه به صورت شهودی نمی‌توان در مورد سرعت اینترنت قضاوت کرد و باید این موضوع به صورت فنی و مستند بررسی شود.


  

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌رضوی گفت: بیشتر شاکیان شبکه‌های اجتماعی گوشی‌های موبایل زنان هستند.


شبکه اجتماعی موبایل

سرهنگ «محسن عرفانی» در نشست خبری که در دفتر پلیس فتا استان برگزار شد، با بیان اینکه پرونده‌هایی در خصوص شبکه‌های اجتماعی موبایل وجود دارد و حاکی از سرقت اطلاعات اشخاص است، اظهار کرد: استفاده نکردن صحیح از شبکه‌های اجتماعی موبایل به افراد آسیب جدی وارد می‌شود.

وی افزود: بیشتر آسیب‌دیدگان در شبکه‌های اجتماعی موبایل سن بین 18 تا 25 سال دارند که شاکیان زن بیشتر از مردان است. رئیس پلیس «فتا»ی خراسان‌رضوی ادامه داد: بیشترین پرونده در جرائم مالی و در شبکه‌های اجتماعی موبایل مربوط به هتک حیثیت است.

عرفانی در خصوص بازی‌هایی که طراحی شده برای گوشی‌های موبایل و تبلت، خاطرنشان کرد: این نوع بازی، زندگی در فضای مجازی است که وقت افراد را روزانه چندین ساعت می‌گیرد و افرادی که روزانه دو تا سه ساعت سرگرم بازی‌های یارانه‌ای و موبایل باشند، 100 درصد، اعتیاد مجازی دارند.

وی با بیان اینکه شرط‌بندی و قمار در فضای مجازی و در زمینه مسابقات جام جهانی حرام است، خاطرنشان کرد: این اقدام به هیچ‌ عنوان توصیه نمی‌شود و بیشتر این سایت‌ها کلاهبرداری است، با اخطارهایی که توسط پلیس سایبری داده می‌شود و افزایش سطح آگاهی توسط رسانه‌ها جرائم کمتر شده است اما سایت‌های کلاهبرداری هم‌چنان مشاهده می‌شوند.

عرفانی با تأکید بر اینکه فروشگاه‌های مجازی و‌ آنلاین به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، حتماً باید دارای نماد الکترونیک باشند، تصریح کرد: اشخاصی که از طریق فروشگاه‌های مجازی به کلاهبرداری می‌پردازند و حتی نماد الکترونیکی را جعل می‌کنند سریعاً دستگیر می‌شوند.

 اگر سایت‌های خرید و فروش آنلاین نماد الکترونیک ندارند اصلاً نباید به آن‌ها اعتماد کرد چون بیشتر اجناس آن‌ها یا تقلبی است یا نقصی در آدرس سایت آن‌ها وجود دارد

وی با بیان اینکه ممکن است در فروشگاه‌های آنلاین خرید و فروش زیر قیمت باشد، افزود: اگر سایت‌های خرید و فروش آنلاین نماد الکترونیک ندارند اصلاً نباید به آن‌ها اعتماد کرد چون بیشتر اجناس آن‌ها یا تقلبی است یا نقصی در آدرس سایت آن‌ها وجود دارد.

رئیس پلیس «فتا»ی خراسان‌رضوی یادآور شد: برای انجام عملیات بانکی حتماً باید از صفحه کلید مجازی استفاده کرد زیرا استفاده از صفحه کلید دستی باعث به سرقت رفتن رمز دوم می‌شود. عرفانی با اشاره به اینکه باید هنگام پرداخت، آدرس درگاه اینترنتی را کامل چک کرد، افزود: به هیچ عنوان ایمیل و پیام ناشناس را باز نکنید و این ایمیل‌ها باید سریع حذف شود زیرا احتمال دارد دارای ویروس باشد.

استفاده از وی‌پی‌ان جرم نیست

رئیس پلیس «فتا»ی خراسان‌رضوی با بیان اینکه فروش وی‌پی‌ان غیرمجاز است و توصیه نمی‌شود اما استفاده از آن جرم نیست، خاطرنشان کرد: در وی‌پی‌ان نرم‌افزارهایی وجود دارد که اطلاعات شخصی را مخابره می‌کنند.

بیشتر آسیب‌دیدگان در شبکه‌های اجتماعی موبایل سن بین 18 تا 25 سال دارند که شاکیان زن بیشتر از مردان است. رئیس پلیس «فتا»ی خراسان‌رضوی ادامه داد: بیشترین پرونده در جرائم مالی و در شبکه‌های اجتماعی موبایل مربوط به هتک حیثیت است

عرفانی ادامه داد: کاربران اینترنتی هنگامی که از وب‌کم استفاده نمی‌کنند آن را از یارانه جدا کنند یا روی آن را بپوشانند. وی افزود: برای استفاده از فضای مجازی حتما باید از امنیت آن آگاه باشیم و استفاده صحیح داشته باشیم، ترفندهای کلاهبرداری آن‌قدر ظریف است که اشخاصی که از سطح آگاهی بالایی برخوردارند مورد سرقت و کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

عرفانی ادامه داد: استفاده از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس و ضد جاسوسی به کاربران توصیه می‌شود و حتماً باید از اصالت آن‌ها آگاهی پیدا کنیم. رئیس پلیس «فتا»ی خراسان رضوی با اشاره به اینکه 90 درصد ازدواج‌های اینترنتی با شکست مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد: از سایت‌های همسریابی می‌توان به عنوان مقدمه ازدواج و حتی حد معرفی و شناخت استفاده کرد اما ازدواج حتماً باید همراه با تحقیقات و به روش سنتی باشد و اگر در این سایت‌ها مصادیق جرم اتفاق بیفتد، پلیس فتا به شدت برخورد می‌کند.


  
شیوه ای که به طور بی سیم، برق را به وسایل کاشته شده در اعماق بدن می رساند می تواند آغازگر عصر جدیدی در پزشکی الکترونیک باشد.

 این فناوری می تواند نیاز به باتری های جاگیر و سیستم های شارژ نامطلوب را از بین ببرد؛ موانعی که استفاده گسترده از این ایمپلنت های پزشکی را محدود می کنند.

پزشکی الکترونیک

این سیستم، پس از تامین موفقیت آمیز انرژی یک ضربان ساز کوچک قلب در خرگوش ها، اکنون برای کارآزمایی های بالینی در انسان آماده می شود.

محققان امیدوارند این سیستم به توسعه دستگاه های فوق کوچکی کمک کند که به جای داروها برای درمان بیماری ها و یا کنترل درد به کار گرفته خواهند شد.

این دستگاه که "electroceuticals" خوانده می شود می تواند در درمان برخی از اختلالات از جمله آنهایی که بخش خاصی از مغز را تحت تاثیر قرار می دهند، موثرتر واقع شود.

آزمایش ها نشان داده است این سیستم از نظر محدودیت های ایمنی برای قرار گرفتن انسان در معرض پرتوهای الکترومغناطیسی کاملا ایمن و بی خطر است

دانشمندان این سامانه جدید ضربان ساز را که کوچک تر از یک دانه برنج است ساخته اند؛ دستگاهی که بدون سیم و به سادگی با استفاده از یک دستگاه کوچک که به اندازه یک کارت اعتباری در بیرون بدن است، شارژ شود.

دکتر "آدا پون" مهندس برق دانشگاه استنفورد و مبدع این فناوری می گوید: نیاز داریم چنین وسایلی را در اندازه بسیار کوچک بسازیم تا بتوان آنها را به آسانی در اعماق بدن کاشت و شیوه های نوینی برای درمان بیماری ها و تسکین درد ارائه کرد.

این سیستم برق بی سیم متشکل از یک شیوه نوین برای کنترل امواج الکترومغناطیسی درون بدن است.

دکتر پون یک منبع برق طراحی کرده است که نوع خاصی از امواج را تولید می کند که وقتی از هوا به پوست می رسد، از نظر خواص تغییر می کند.

پزشکی الکترونیک

وقتی این امواج به پوست می رسد در بدن منتشر می شود امواج صدا در یک شیار ریل قطار.

آزمایش ها نشان داده است این سیستم از نظر محدودیت های ایمنی برای قرار گرفتن انسان در معرض پرتوهای الکترومغناطیسی کاملا ایمن و بی خطر است.

جزئیات در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.


  
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :4
کل بازدید : 31114
کل یاداشته ها : 45


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ