سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تا کنون حتی یک مستند علمی مطالعه شده یا پیشنهاد علمی از سوی اعضای کمیته فیلترینگ به مرکز ملی فضای مجازی ارایه نشده است.


فیلترینگ

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه بیشتر اعضای این شورا از وضعیت موجود فیلترینگ ناراضی هستند،گفت: هیچکدام از اعضای کارگروه فیلترینگ پیشنهاد جامعی در این باره به مرکز ملی فضای مجازی ارایه نکرده اند.

دکتر علیرضا شاه میرزایی افزود: به طور کلی هیچ کدام از مسئولان کشور با کلیت و لزوم انجام فیلترینگ مخالفت ندارند چرا که این امر در تمامی کشورهای جهان اجرا می شود.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: اما تا کنون حتی یک مستند علمی مطالعه شده یا پیشنهاد علمی از سوی اعضای کمیته فیلترینگ، به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اطلاعات به مرکز ملی فضای مجازی ارایه نشده است.

شاه میرزایی گفت:متاسفانه با فضای رسانه ای ایجاد شده درباره فیلترینگ چالش فیلترینگ قابل حل نیست.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: براساس اسناد موجود، اجرای پروژه فیلترینگ هوشمند وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و این وزارتخانه باید ابزار فنی برای فیلترینگ هوشمند را ارایه کند.

براساس اسناد موجود، اجرای پروژه فیلترینگ هوشمند وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و این وزارتخانه باید ابزار فنی برای فیلترینگ هوشمند را ارایه کند

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: متاسفانه در وضعیت کنونی حتی تفکیک اینترنت برای رده های سنی کمتر از 18 سال در کشور وجود ندارد و تا زمان نبود امکان فیلترینگ هوشمند در کشور دادستانی مجبور به فیلتر کردن برخی وب سایت ها می شود.

وی سابقه پروژه فیلترینگ هوشمند را قبل از ایجاد شورای مجازی دانست و گفت: پروژه فیلترینگ هوشمند در سال 89 در پژوهشگاه فضای مجازی (مرکز تحقیقات مخابرات) تعریف شده بود.

محمد حسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی پیشتر درباره دستور جلسات این شورا در خصوص فیلترینگ گفته بود که قرار است موضوع فیلترینگ در جلسات آتی این شورا مطرح شود.


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :5
کل بازدید : 31109
کل یاداشته ها : 45


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ