سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرصت های مناسبی جهت خرید سهام شرکت هایی که از لحاظ بنیادی از وضعیت مناسبی به سر می برند، برای معامله گران فراهم شده است.بطوری که می توانند براساس بررسی و تحلیل بنیادی و تکنیکالی و در نهایت شناسایی صنایع پر پتانسیل بازدهی مناسبی کسب کنند.

پرویز فاتح کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق  عنوان کرد: بازار بورس طی روزهای اخیر به دلیل رشد قیمتی سهام اکثر شرکت های بورسی وارد فاز اصلاح قیمتی شده بود و در دوره استراحت کوتاه مدت به سر می برد، علاوه بر این برآوردهای انجام شده توسط کارشناسان، از شکل گیری روندی متعادل، اما مثبت در این بازار حکایت داشت.
وی در بیان صنایع پر بازده بورس طی سال جاری تصریح کرد: در پی مشخص شدن وزرای کابینه اقتصادی دولت جدید و اظهارات آنان مبنی بر حمایت از صنایع مطرح کشور می توان به برطرف شدن ابهامات موجود در شرکت های پتروشیمی و محصولات شیمیایی همچون نرخ خوراک مصرفی آنها و مشکلات موجود ناشی از تحریم های اعمالی امید داشت، به نحوی که فعالان این گروه از پتانسیل رشد سودآوری طی سال جاری برخوردارند.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: علاوه بر این شرکت های مادر و نیز شرکت های سرمایه گذاری هایی که بیشترین حجم پرتفوی بورسی خود را به صنعت مذکور اختصاص داده اند نیز می توانند در پی رشد قیمتی سهام شرکتهای پتروشیمی بازدهی مناسبی برای سهامداران خود به ارمغان آوردند.
وی در ادامه گفت:رشد سودآوری بسیاری از شرکت ها طی سال گذشته ناشی از صعود نرخ تورم بوده، حال آنکه به نظر می رسد بسیاری از شرکت ها طی سال جاری با هدف کسب عایدی مناسب از محل بهبود روند تولید و بهره وری به فعالیت خود می پردازند و در صدد دستیابی به سود مناسب از محل درآمدهای عملیاتی خود هستند. از این رو با توجه به اظهارات وزرای جدید مبنی بر حمایت از تولید، می توان چشم انداز مناسبی را پیش روی صنایع فولادی و خودرو تصور کرد.
فاتح پیرامون شرکت های تولید کننده دارو بیان کرد: گزارش های شش ماهه اول سال مالی جاری این شرکت ها به طور قطع از سه ماهه نخست آنها بهتر خواهد بود، زیرا افزایش نرخ های فروش محصولات دارویی طی خرداد ماه جاری اعلام شده که در پی آن به نظر می رسد آثار مثبت این رشد در صورت های مالی نیمه اول امسال نمود پیدا خواهد کرد.

خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :4
کل بازدید : 31113
کل یاداشته ها : 45


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ